Osvrt na NBA plej-of serije nakon 2 utakmice

U ovom tekstu ćemo se osvrnuti na sve serije nakon dva odigrana susreta.

(1)Boston Celtics – (8)Chicago Bulls – 0:2

Celticsi su u ovu seriju ušli kao apsolutni favoriti, međutim veliki šok ih je zadesio veče pre prvog susreta kada je život u saobraćajnoj nesreći izgubila sestra njihovog najboljeg igrača, Isaiah Thomasa. Bullsi su se preporodili u ove dve utakmice, Rajon Rondo podseća na najbolje dane u karijeri, diriguje Bullsima na pravi način. Robin Lopez je zaključao reket, a u utakmici broj dva je pogodio pet šuteva sa vrha kapice i tako napravio razliku u korist svoje ekipe. U prvom duelu je “X faktor” bio Bobby Portis, a u drugom Paul Zipser. Jimmy Butler ne forsira šuteve, igra racionalno, uostalom kao i čitava ekipa. Dwyane Wade daje doprinos iz drugog plana, ali upravo je njegova serija od 5 poena u 4/4 prelomila utakmicu broj 2 u TD Gardenu. Boston ne deluje sinhronizovano, timska igra koja ih je krasila ne postoji, Al Horford ne može da se izbori sa Lopezom pod košem, Avery Bradley promašuje većinu otvorenih šuteva, a ni Jae Crowder nije na nivou iz regularnog dela. Utakmica broj 3 u United Centeru bi mogla biti presudna, jer ako Bullsi slave, teško je verovati da izabranici Brad Stevensa mogu povezati četiri pobede i tako napraviti veliki preokret.

(4)Washington Wizards – (5)Atlanta Hawks – 2:0

Za razliku od Bostona, Wizardsi su potvrdili prednost domaćeg terena i slavili u oba duela protiv Hawksa pred svojim navijačima. U prvom susretu je Atlanta imala prednost u prvom poluvremenu, ali presudna je bila 3/4 koju su domaćini predvođeni John Wallom odigrali maestralno. Sličan scenario je viđen i u drugoj utakmici, samo su ovaj put Hawksi imali prednost na kraju 3/4, ali završnica je pripala i drugi put Washingtonu. Opet su u glavnoj ulozi bili Wall i Bradley Beal. Utisak je da Atlanta nema dovoljan kvalitet na pozicijama 2-3 da se suprostavi svom protivniku. Njihovi glavni šuteri u startnoj petorci, Tim Hardaway i Kent Bazemore oklevaju sa šutevima kada treba da se prelomi rezultat, a pokazali su u više navrata da im ulaz nije jača strana. Dennis Schroder je izvukao maksimum iz ove dve utakmice, a duel pod košem je sasvim neočekivano pripao Wizardsima. Hawksi moraju da se probude i da slave na obe utakmice u Atlanti ako žele da ostanu u životu, a po onome što su prikazali, to će biti jako teško.

(3)Toronto Raptors – (6)Milwaukee Bucks – 1:1

Najzanimljiviju seriju na “Istoku” za sada igraju Raptorsi i Bucksi. Toronto je opet doživeo fijasko u prvoj utakmici plej-ofa, kada samo jednom slavite u poslednjih 11 prvih mečeva u doigravanju, onda to ne može biti slučajnost. Raptorsi su dobro počeli prvu utakmicu, kontrolisali prvo poluvreme, ali onda nisu mogli da pogode olimpijski bazen u nastavku, u narednih 20 šuteva su pogodili samo četiri puta, a Bucksi su to predvođeni Giannis Antetokounmpo su itekako znali to da kazne. Bili su izabranici Jason Kidda blizu pobedi i u drugoj utakmici, ali Kyle Lowry je sprečio goste da odnesu pun plen u Wisconsin i tako možda stave katanac na ovu seriju. Ovako je i dalje sve otvoreno i predstoje nam dva odlična meča u Milwaukeeju. Raptorsi imaju veći kvalitet, P.J. Tucker i Serge Ibaka su odradili svoj posao u odbrani, ali učinak u napadu je izostao. Greg Monroe se pokazao kao veliki faktor ove serije, a ukoliko žele da vrate prednost domaćeg terena, izabranici Dwane Caseya moraju pronaći način da zaustave jednog od ova dva igrača. Mirza Teletović i Jason Terry za sada nisu faktori, ali treba imati na umu da su to vrsni šuteri i igrači koje će Kidd možda iskoristiti kada se neka utakmica bude lomila, tako da je utisak da Bucksi ipak imaju veću širinu. Ipak, DeMar DeRozan i dalje nije na svom najvišem nivou, iako je u oba susreta bio najefikasniji u svom timu, tako da i tu treba tražiti prostora za napredak, kada se radi o jedinoj NBA franšizi iz Kanade.

(2)Cleveland Cavaliers – (7)Indiana Pacers – 2:0

Glavni favorit za veliko finale iz Istočne konferencije je dobio obe utakmice u svojoj “Q Areni”, ali utisak koji su ostavili ne daje im za pravo da se nadaju tituli. Pacersi su u oba navrata bili potpuno konkurentni, čak su u prvom duelu imali šut za pobedu, ali C.J. Miles je promašio. Paul George podseća na svoje najbolje dane i ostaje da se vidi mogu li u Indianapolisu da otkinu makar jednu pobedu i tako vrate seriju u Cleveland. Neosporno je da Cavaliersi imaju najširi roster u čitavoj ligi, na svakoj poziciji se nalaze po dva vrhunska igrača, tako da nikad ne znate od koga vam preti opasnost, čak i kada velika trojka u vidu LeBron Jamesa, Kevin Lovea i Kyrie Irvinga nije na parketu. Jedino pitanje koje se postavlja glasi, da li Tyronn Lue tempira formu za veliko finale ili je ovo ipak daleko od onih partija koje su prikazivali lani. Naredne sedmice će to pokazati, u svakom slučaju, što se tiče ove serije, prolaz neće biti doveden u pitanje, samo ostaje da se vidi da li će serija biti vraćena u Ohio.

(1)Golden State Warriors – (8)Portland Trail Blazers – 2:0

C.J. McCollum i Damian Lillard su pokazali sav talenat koji poseduju, pogađali su iz svih pozicija u prvoj utakmici i opet nije bilo dovoljno za neizvesnost u poslednjih par minuta prve utakmice. Steve Kerr je odmarao Kevin Duranta zbog problema sa povredom u drugom susretu, a Golden State je pregazio Blazerse sinoć na krilima Stephen Currya i Klay Thompsona. To je samo potvrdilo da je franšiza iz Oaklanda najbolja u Zapadnoj konferenciji, možda i u najboljoj formi trenutno u ligi, tako da Portlandu preti metla u ovoj seriji. Ovde je jedino pitanje slično kao i u seriji između Cavaliersa i Pacersa, a to je mogu li Blazersi da se vrate u “Oracle Arenu”. Teško je zamisliti da mogu više od jedne pobede da “otkinu”, a i za tako nešto će im trebati najbolja utakmica u sezoni. Ipak, čudo treba da se desi pa da veliko finale ne bude repriza iz prethodne dve godine, a Warriorsi su za sada ostavili bolji utisak od Cavaliersa.

(4)Los Angeles Clippers – (5)Utah Jazz – 1:1

Rudy Gobert se povredio u prvom napadu prve utakmice i tako drastično smanjio šanse da njegova ekipa izbori plasman u drugu rundu plej-ofa. Ipak, Utah je pobedila u tom susretu zahvaljujući pogotku Joe Johnsona uz zvuk sirene. Gordon Hayward je bio pravi lider na terenu, a Clippersi su još jednom pokazali da nemaju konstantnost. Blake Griffin se pojavio samo u prvom poluvremenu te utakmice, a Chris Paul u drugom. Nedovoljno za trijumf. U drugom okršaju, izabranici Doc Riversa su od prve minute zaigrali snažno u odbrani i nisu dozvolili novo iznenađenje iako su Jazzeri bili većim delom utakmice na jednocifrenom zaostatku. Gobert će izostati i sa trećeg susreta tako da bi ekipa iz “crvenog” dela Los Angelesa morala baciti sve karte na tu pobedu, jer ako se vrate u “Staples Center” sa zaostatkom od 1:3, teško da sa ovakvom igrom mogu napraviti preokret.

(3)Houston Rockets – (6)Oklahoma City Thunder – 2:0

U duelu dva glavna kandidata za MVP nagradu, James Harden je odneo pobedu iz oba susreta. Iako se igralo u Houstonu, Oklahoma nije pokazala da poseduje kvalitet kojim može doći do konačnog trijumfa. Neko će reći da Russell Westbrook previše solira, većina će se uhvatiti za katastrofalan šut u 4/4 druge utakmice, ali upravo je klupa Thundera prosula +12 krajem 3/4 kada je Westbrook morao da predahne. Harden ima veću dubinu u ekipi, Lou Williams, Ryan Anderson, Patrick Beverley i Eric Gordon mogu da vas zatrpaju šutem sa distance. Pod košem su Clint Capela i Nene odradili više nego zahvalan posao, dok na drugoj strani osim Doug McDermotta niko nije stabilan u šutu sa distance. Victor Oladipo je potpuno nestao u ova dva duela. Recept za izabranike Billy Donovana je jasan, ako žele da se vrate u igru, moraju pobediti u oba susreta pred svojim navijačima, a za tako nešto, pored kontrole skoka koju su pokazali da mogu ostvariti u drugoj utakmici zahvaljujući pretežno Steven Adamsu, još neko treba da se priključi Westbrooku, jer sam ne može dobiti utakmicu.

(2)San Antonio Spurs – (7)Memphis Grizzlies – 2:0

Najdominatnija ekipa u nekoj od serija je San Antonio. Izabranici Gregg Popovicha su “prebili” svog protivnika u obe utakmice. Kako košarkaški, tako i fizički. Trener Memphisa, Dave Fizdale se žalio na press konferenciji posle druge utakmice da njegovi igrači nisu zaštićeni od sudija nakon čega je dobio kaznu od 30,000 dolara. Sve funkcioniše kod Spursa za sada, Kawhi Leonard jeste pravi lider, LaMarcus Aldridge pokazuje da je među najboljima u ligi na svojoj poziciji, a Tony Parker pruža mnogo bolje partije nego inače, pogotovo je impresivan šut sa distance koji mu nije jača strana u poslednjih par godina. Kod Grizzliesa očito nema dovoljnog kvaliteta da se ugrozi San Antonio, Mike Conley i Marc Gasol ne mogu sami da iznesu seriju, a kada vam je starter i jedan od glavnih igrača Vince Carter, koji ima punih 40 godina, pa i pored kvaliteta koji poseduje, onda je jasno da se ne može mnogo očekivati u plej-of seriji. Po prikazanom, biće iznenađenje ako se Grizzliese vrate u San Antonio.